Ξενοφώντα, Ελληνικά, Βιβλίο Δ, VIII, 1-3


 Ξενοφώντα, Ελληνικά, Δ, VIII, 1-3

ΚΕΙΜΕΝΟ
καὶ μὲν δὴ κατὰ γῆν πόλεμος οὕτως ἐπολεμεῖτο. ἐν δὲ πάντα ταῦτα ἐπράττετο, τὰ κατὰ θάλατταν αὖ καὶ τὰς πρὸς θαλάττῃ πόλεις γενόμενα διηγήσομαι, καὶ τῶν πράξεων τὰς μὲν ἀξιομνημονεύτους γράψω, τὰς δὲ μὴ ἀξίας λόγου παρήσω. πρῶτον μὲν τοίνυν Φαρνάβαζος καὶ Κόνων, ἐπεὶ ἐνίκησαν τοὺς Λακεδαιμονίους τῇ ναυμαχίᾳ, περιπλέοντες καὶ τὰς νήσους καὶ πρὸς τὰς ἐπιθαλαττιδίας πόλεις τούς τε Λακωνικοὺς ἁρμοστὰς ἐξήλαυνον καὶ παρεμυθοῦντο τὰς πόλεις ὡς οὔτε ἀκροπόλεις ἐντειχίσοιεν ἐάσοιέν τε αὐτονόμους. οἱ δ' ἀκούοντες ταῦτα ἥδοντό τε καὶ ἐπῄνουν καὶ ξένια προθύμως ἔπεμπον τῷ Φαρναβάζῳ. καὶ γὰρ Κόνων τὸν Φαρνάβαζον ἐδίδασκεν ὡς οὕτω μὲν ποιοῦντι πᾶσαι αὐτῷ αἱ πόλεις φίλιαι ἔσοιντο, εἰ δὲ δουλοῦσθαι βουλόμενος φανερὸς ἔσοιτο, ἔλεγεν ὡς μία ἑκάστη πολλὰ πράγματα ἱκανὴ εἴη παρέχειν καὶ κίνδυνος εἴη μὴ καὶ οἱ Ἕλληνες, εἰ ταῦτα αἴσθοιντο, συσταῖεν. ταῦτα μὲν οὖν ἐπείθετο Φαρνάβαζος. ἀποβὰς δ' εἰς Ἔφεσον τῷ μὲν Κόνωνι δοὺς τετταράκοντα τριήρεις εἰς Σηστὸν εἶπεν ἀπαντᾶν, αὐτὸς δὲ πεζῇ παρῄει ἐπὶ τὴν αὑτοῦ ἀρχήν. καὶ γὰρ Δερκυλίδας, ὅσπερ καὶ πάλαι πολέμιος ἦν αὐτῷ, ἔτυχεν ἐν Ἀβύδῳ ὤν, ὅτε ναυμαχία ἐγένετο, καὶ οὐχ ὥσπερ οἱ ἄλλοι ἁρμοσταὶ ἐξέλιπεν, ἀλλὰ κατέσχε τὴν Ἄβυδον καὶ διέσῳζε φίλην τοῖς Λακεδαιμονίοις. καὶ γὰρ συγκαλέσας τοὺς Ἀβυδηνοὺς ἔλεξε τοιάδε.
                                                                                                    

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ
παραμυθέομαι-οῦμαι: παρακινώ, συμβουλεύω, παρηγορώ, καθησυχάζω
ξένια: δώρα φιλοξενίας
διδάσκω: πληροφορώ, διαφωτίζω, αποδεικνύω, διδάσκω
πράγματα παρέχω: ενοχλώ, προκαλώ προβλήματα

ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Να μεταφράσετε το κείμενο.
2. παρήσω, ἐάσοιέν, παρεμυθοῦντο: να κλιθεί η ευκτική και η προστακτική
    ενεστώτα των ρημάτων.
3. συσταῖεν, κατέσχε, αἴσθοιντο: να γίνει εγκλιτική αντικατάσταση.
4. ἐπεὶ ἐνίκησαν τοὺς Λακεδαιμονίους τῇ ναυμαχίᾳ - ὅτε ἡ ναυμαχία ἐγένετο:
    να αποδώσετε τις δευτερεύουσες προτάσεις με τις αντίστοιχες μετοχές.
5. μὴ καὶ οἱ Ἕλληνες, εἰ ταῦτα αἴσθοιντο, συσταῖεν: να αναγνωρίσετε τον
    υποθετικό λόγο (προσοχή στις εγκλίσεις και την απόδοση!).
6. ποιοῦντι, ἀποβὰς: να γράψετε τις ισοδύναμες δευτερεύουσες προτάσεις.